Nowa wersja Comarch ERP Optima 2019

21 listopada 2018

Do pobrania jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2019.0.1 która wprowadza przede wszystkim elektroniczne teczki pracowników i dostosowuje program do pozostałych zmian w przepisach prawnych. Kolejna wersja to także ponad 110 nowości i ulepszeń które sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

Wersja do pobrania na stronach klienckichlink

Przypominamy o możliwości zamówienia instalacji najnowszej wersji przez naszych pracowników – tel. 17 242 18 28

Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane ze zmianami w przepisach:

  • Zaktualizowano wzór dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji VAT-7(18) oraz VAT‑7K(12) do systemu e-Deklaracje.
  • Wprowadzono formularz deklaracji VAT-8.
  • Umożliwiono dodanie na jednym zgłoszeniu SENT wielu kodów CN i przypisanie im stawek VAT.
  • Wprowadzono funkcjonalność e-Teczki, która umożliwia prowadzenie dokumentacji pracowniczej w postaci elektronicznej.
  • Zaktualizowano druk ERP-7 do nowego obowiązującego wzoru.
  • Wprowadzono kontrolę limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w obrębie okresu zasiłkowego.
  • Wprowadzono kontrolę wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracowników tymczasowych oraz podejmujących pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.

Nowości Comarch ERP Optima 2019.0.1, które zasługują na szczególną uwagę:

  • Umożliwiono zapisywanie wersji danych firmy z różnymi datami ich obowiązywania, tak aby na wydruku pojawiały się zawsze prawidłowe dane.
  • Dodano funkcję definiowania nazw plików z wydrukami generowanymi z programu.
  • Wprowadzono automatyczne pobieranie wskaźników z serwera Comarch podczas logowania do programu.
  • Dodano możliwość generowania opisu analitycznego na dokumentach handlowych (Dokument TaxFree, Dokument wewnętrzny sprzedaży, Dokument wewnętrzny zakupu, Paragony) oraz magazynowych (Kompletacja przyjęcie produktów, Kompletacja rozchód składników, Przesunięcia MM, Przyjęcie kaucji, Przyjęcie wewnętrzne, Przyjęcie zewnętrzne, Rozchód wewnętrzny, Wydanie kaucji, Wydanie zewnętrzne), a także księgowania wyżej wymienionych dokumentów według opisu analitycznego.
  • Wprowadzono usprawnienia w kreowaniu własnych oraz wzorcowych zestawień finansowych.
  • Wprowadzono dodanie dowolnej liczby działalności prowadzonych w formie ryczałtu (w tym również najmu) na formularzu kwot indywidualnych właściciela oraz umożliwiliśmy wyliczenie nowej zaliczki na PIT-28(13) uwzględniającej te nowe działalności.
  • Wprowadzono integrację z Pocztą Polską.
  • Wprowadzono możliwość zapisu Faktury Zaliczkowej do bufora.
  • Na formularzach dokumentów handlowo-magazynowych umożliwiono zmianę kolejności pozycji metodą przeciągnij i upuść.
  • Rozbudowano funkcjonalność PKZP poprzez umożliwienie wypłacania pożyczek uzupełniających oraz edycję harmonogramu spłat.

 

Inne wpisy